مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 12:222022-04-30اقتصادي

سرمازدگی به 20 درصد محصولات باغی تویسرکان خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به قابل توجه نبودن میزان خسارات ناشی از سرمازدگی در این شهرستان گفت: 20 درصد از وسعت زیر کشت گردوی تویسرکان به صورت پراکنده خسارت دیده است.

- مسعود اکبری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان سطح باغات این شهرستان را 10 هزار هکتار دانست و درباره سرمازدگی محصولات کشاورزی اظهار کرد: خوشبختانه سرمازدگی قابل توجهی در سطح شهرستان نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمازدگی در خصوص محصول گردو به صورت حاد نداشتیم افزود: طبق بررسی ها انجام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی از حدود 5 هزار و 500 هکتار وسعت زیرکشت باغات گردو تویسرکان حدود 20 درصد به صورت پراکنده سرمازدگی رخ داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان میزان خسارت سرمازدگی دیگر محصولات باغی را حدود 10 تا 20درصد اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امسال یکی از سال های خوب باغبانی برای محصول گردو و سایر میوه ها در شهرستان محسوب می شود.

وی میزان اراضی زیرکشت محصولات زراعی دیم را حدود 25 هزار هکتار و محصولات زراعی آبی را حدود 10 هزار هکتار عنوان کرد و از خسارت بیش از 30 درصدی محصولات زراعی و 60 درصدی محصول کلزا در شهرستان تویسرکان خبر داد.

اکبری تاکید کرد: بارندگی به موقع و پراکنش مناسب حدود 25 میلیمتر بارش چند روز گذشته به ویژه برای کشت های دیم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی به 20 درصد محصولات باغی تویسرکان خسارت زد

سرمازدگی به 20 درصد محصولات باغی تویسرکان خسارت زد