مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 20:322022-04-30سياسي

ایران دومین کشور جهان در سرعت افزایش نرخ سالمندی


نرخ سالمندی در ایران در حال حاضر 10 درصد است و طبق ارزیابی انجام شده تا 30 سال آینده به 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که یک تهدید بزرگ برای کشور به شمار می رود.

- رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به تصویب قانونی در مجلس در راستای حمایت از افزایش جمعیت گفت:این مصوبه ارزشمند در رفع موانع فرزندآوری بوده باید تقویت شود اما ممنوع کردن ارائه وسایل پیشگیری از باروری عوارضی در پیشگیری از سلامت مادران و کودکان دارد که باید توجه واقع شود به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر محمد محرمی روز شنبه در دیدار جمعی از ماماها با امام جمعه زنجان که به مناسبت روز ماما برگزار شد، افزود: فعالیت ماماها عمری به تاریخ بشریت دارد و یکی از ابتدایی ترین اصول پیاده سازی سلامت جامعه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این قشر مراقبت از مادر را قبل، حین و بعد از زایمان بر عهده دارند و ماماها در ارائه آموزش های خودمراقبتی به مادران باردار نقش اساسی دارند که در راستای توانمند کردن آنها برای افزایش سطح سلامت خود و خانواده هایشان ایفا می کند.

محرمی با بیان اینکه نقش ماماها در ترویج زایمان طبیعی در دنیا مهم تلقی می شود، افزود: ماماها نقش مهمی در فاصله بین مرگ و زندگی برای صدها نفر را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دومین کشور جهان در سرعت افزایش نرخ سالمندی

ایران دومین کشور جهان در سرعت افزایش نرخ سالمندی