مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-01سياسي

برگزاری اولین جشنواره حلوا ارده زرقان


اولین جشنواره ملی حلوا ارده زرقان همزمان با هفته زرقان برگزار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان خازن فرماندار شهرستان زرقان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از آثار ناملموسی که ثبت ملی شده است حلوا ارده زرقان بوده که از سال 98 ثبت ملی شده است ولی هنوز نتوانسته در کشور جایگاه مناسبی داشته باشد از این رو در تلاش هستیم تا با برگزاری اولین همایش ملی حلوا ارده زرقان به صورت ملی جایگاه ویژه ای به این محصول داد.

وی با اشاره به اینکه 30 کارگاه تولید حلوا ارده در این شهرستان در حال فعالیت است، ادامه داد: ارائه تسهیلات مالی به کارگاه های تولیدی در این حوزه و ایجاد شهرک صنعتی تولید حلوا ارده از جمله اهدافی است که این جشنواره به دنبال تحقق آن است.

به گفته این مقام مسئول ایجاد اینگونه برنامه ها می تواند نقش ویژه ای در افزایش درآمد سرانه این کارگاه های تولیدی و توسعه اقتصادی شهرستان گردد.

خازن ادامه داد: بیش از 100 نفر به صورت مستقیم و تا یک و نیم برابر افرادی هستند که به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت در این بخش هستند این در حالی است که اگر شهرک صنعتی خصوصی تولید حلوا ارده زرقان ایجاد شود شاهد خواهیم بود اقتصاد شرکت های این بخش رشد قابل توجه ای خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اولین جشنواره حلوا ارده زرقان

برگزاری اولین جشنواره حلوا ارده زرقان