مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 17:272022-05-01اجتماعي

جنگل های ارسباران سالانه در معرض تهدیدهای مختلف است


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به این که جنگل های ارسباران درمعرض تهدیدهای مختلف است، افزود: علاوه بر نگرانی از آتش سوزی، - احتمال گسترش آفت دم قهوه ای نیز وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهنام اشتری عصر امروز یک شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های منطقه ارسباران با محوریت اطفای حریق جنگل های ارسباران با تبریک هفته ی زمین پاک اظهار داشت: فرهنگ مصونیت جنگل های ارسباران از زباله و پسماندهای خانگی و صنعتی را بایستی در جامعه مان ترویج و شعار هفته ی زمین پاک را در بهشت گمشده آذربایجان عملی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به این که جنگل های ارسباران سالانه در معرض تهدیدهای مختلف است، افزود: هر سال علاوه بر نگرانی از آتش سوزی در جنگل های ارسباران، درصدد مقابله با آفت پروانه ی دُم قهوه ای نیز هستیم به طوری که سال گذشته شیوع آفت موجب شد تا شورای مدیریت بحران تشکیل و اقدامات لازم انجام شود.

وی، آتش سوزی عمدی یا سهوی را از دیگر تهدیدهای مؤثر تخریب جنگل های ارسباران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جنگل های ارسباران زیستگاه محیط زیست و سرمایه ی مادی و طبیعی استان است و تشدید روند خشک سالی در کنار سایر تهدیدها امکان احیای مجدد جنگل های ارسباران به آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های ارسباران سالانه در معرض تهدیدهای مختلف است

جنگل های ارسباران سالانه در معرض تهدیدهای مختلف است