مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 16:372022-05-02سياسي

ایجاد سامانه برای دریافت آنلاین مالیات پزشکان و وکلا


با ترتیباتی که قانونگذار مشخص کرده همه پزشکان در حال حاضر دارای پرونده مالیاتی می باشند و این قانون برای وکلا نیز اجرا شد.

- به نقل از سازمان امور مالیاتی، داود منظور ضمن تبیین فرآیند وصول مالیات در منابع مختلف مالیاتی و اشاره به تفاوت زمان وصول مالیات حقوق بگیران و سایر مودیان مالیاتی در قانون اظهار کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته، مودی مالیاتی می تواند طی چند مرحله نسبت به مالیات تشخیصی سازمان اعتراض کند و نظام مالیاتی، امروز یکی از مردمی ترین نظام های اداری کشور است.

وی افزود: نظام مالیاتی در صدد است مانند دریافت مالیات حقوق، وصول مالیات بهنگام و در زمان تحقق درآمد در منابع مختلف از جمله پیمانکاران، پزشکان، وکلا و … را تسریع کند.

منظور با اشاره به ماده 163 قانون مالیات های مستقیم و ظرفیت های موجود در قانون بودجه سال گذشته و امسال، گفت: در خصوص شرکت های بزرگ به دنبال دریافت مالیات به طور علی الحساب در طی سال برحسب قوانین هستیم و در مورد مالیات پزشکان، بر اساس تکالیف قانون بودجه، از سال گذشته این اقدام انجام گرفته و بیمارستان ها مکلف به کسر 10 درصد از حق الزحمه پزشکان به طور علی الحساب و واریز آن به حساب خزانه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سامانه برای دریافت آنلاین مالیات پزشکان و وکلا

ایجاد سامانه برای دریافت آنلاین مالیات پزشکان و وکلا