مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 10:522022-05-04اقتصادي

دندان طمع سوداگران عراقی بر آرد ایران


در ماه های اخیر و عمدتاً تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت های همزمان سوخت و کالاهای اساسی در عراق، بنابر اعلام برخی رسانه ها بیش از 300 آسیاب غیردولتی در عراق به علت عدم صرفه تبدیل گندم به آرد تعطیل شده اند.

- حدود دو ماه پیش در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین دو کشور بزرگ صادر کننده گندم و محصولات زراعی، سایه سنگین این جنگ با گران شدن کالاهای اساسی بر عراق هم افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، صادرات گندم و آرد از ایران به عراق ممنوع است و نظارت طرف ایرانی بر گذرگاه های رسمی، دقیق؛ اما سود ناشی از قاچاق آن در وضعیت ارزانی به سبب یارانه اختصاصی دولت ایران به این کالای استراتژیک، دندان طمع بسیاری از سوداگران را تیز کرده است.

به باور کارشناسان، بالا بردن دو برابری نرخ خرید تضمینی و سریع الوصول بودن دریافت وجه فروش برای کشاورز، دو اهرم مهم و پیش برنده برای دولت سیزدهم است تا به این واسطه جلوی افزایش قاچاق به کشورهای همسایه گرفته شود اما به نظر می رسد این تدابیر نیز کافی نیست و قضیه، پیچیده تر از این است.

در طول سال های گذشته به عللی از جمله پایین بودن نرخ گندم نسبت به قیمت های جهانی در داخل، قاچاق گندم از کشور تشدید شد و این نگرانی را ایجاد کرد که در صورت ادامه این وضع، تأمین این کالای استراتژیک در داخل کشور به خطر بیفتد؛ جنگی در کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان طمع سوداگران عراقی بر آرد ایران

دندان طمع سوداگران عراقی بر آرد ایران