مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-04فرهنگي

«هَتَن» شنیدنی شد/ این است اعجاز موسیقی خراسان!


اولین آلبوم از پروژه «دم ساز» با محوریت موسیقی شرق خراسان با عنوان «هَتَن» به هنرمندی محمدرحم دل خواه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- ، آلبوم هَتَن عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی منتشر در حوزه موسیقی نواحی ایران است که در قالب پروژه دم ساز و محوریت قرار دادن موسیقی شرق خراسان منتشر شد.

در این اثر موسیقایی محمد رحم دل خواه نوازنده سرنا، علی ثابت نیا تهیه کننده، محمد حمید شهمیرزایی ضبط – پالایش – میکس و مستر، علی حسینیان عکاس، مرجان جلالی طراح گرافیک، عزیز تنها – نیما جوان و جمیل عامل صادقی به عنوان مشاوران و همراه پروژه، گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

استاد محمدرحم دل خواه از جمله هنرمندان برگزیده موسیقی تربت جام است که نوازندگی ساز سرنا را از 11 سالگی نزد استاد رسول نظری از نوازندگان چیره دست موسیقی شرق خراسان شروع کرد که او نیز این شیوه را از اسلاف خود استاد اسماعیل و استاد قربان فرا گرفته بود.

استاد رحم دل خواه را به لحاظ فراگیری مقام های اصیل موسیقی این منطقه به صورت سینه به سینه و صیانت از تکنیک ها و سنت های حاکم بر سرنا نوازی شرق خراسان می توان آخرین بازمانده نسل نوازندگان قدیم سرنا در این خطه نام برد.

وی طی نیم قرن گذشته علاوه بر اجراهای متعدد در گوشه و کنار ایران و انتشار دو آلبوم نغمه و چوب بازی موفق به اجراها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هَتَن» شنیدنی شد/ این است اعجاز موسیقی خراسان!

«هَتَن» شنیدنی شد/ این است اعجاز موسیقی خراسان!