مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 14:072022-05-04بين الملل

طالبان: مشکل بازگشایی مدارس دخترانه به زودی حل می شود


یک عضو ارشد طالبان گفت که در آینده نزدیک یک نشست عالمان دین برگزار خواهد شد و در آن مشکلاتی که در برابر بازگشایی مدارس دخترانه وجود دارد، حل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، انس حقانی ، عضو ارشد طالبان به تازگی در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت که برای رفع مشکل بازگشایی مدارس دخترانه یک نشست بین عالمان دین برگزار خواهد شد.

مدارس دخترانه به ویژه دبیرستان ها در بیش از هشت ماه گذشته تعطیل بوده و طالبان آموزش دختران را به یک ممنوعیت در افغانستان تبدیل کرده است.

اقدام طالبان مبنی بر ممنوعیت آموزش دختران واکنش های گسترده ای جهانی را در قبال داشت و طالبان از این ناحیه همواره تحت فشار بوده است.

این در حالی است که مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت آموزش طالبان چندی پیش گفت که مدارس دخترانه به زودی با مکانیسم جدید بازگشایی خواهد شد.

وی افزود که حکومت سرپرست کابل برای بازگشایی مدارس دخترانه از سوی جهانیان به شدت تحت فشار قرار داشته و آنان نیز ضرورت آموزش برای زنان و مردان را درک می کنند.

از سوی دیگر ملاعبدالغنی برادر ، معاون اول نخست وزیر طالبان نیز در سفر خود به فراه ابراز امیدواری کرد بود که مدارس دخترانه به زودی در افغانستان بازگشایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: مشکل بازگشایی مدارس دخترانه به زودی حل می شود

طالبان: مشکل بازگشایی مدارس دخترانه به زودی حل می شود