مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-05-07اقتصادي

اعطای 100 میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی


سال گذشته واردات ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق مبادی گمرکی استان مشمول 100 میلیون دلار معافیت گمرکی شد.

- ، لیلی اورنگی اظهار کرد: با تکیه بر ظرفیت های بالای تجاری، بازرگانی و صنعتی در آذربایجان شرقی سال گذشته یک میلیارد و 654 میلیون دلار کالا از استان صادر شد که قابلیت افزایش آن نیز وجود دارد.

وی همچنین ادامه داد: بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان و وجود 400 اتحادیه صنفی با 125 هزار صنف تولیدی توزیعی و خدماتی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 300 هزار نفر نقش عمده ای را در اقتصاد منطقه بازی می کند.

وی افزود: وجود نمایشگاه بین المللی و بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور در تبریز از دیگر ظرفیت های بالای تبادلات تجاری است.

اورنگی به وجود 200 هزار قالیباف در آذربایجان شرقی و اختصاص سهم 35 درصدی از صادرات فرش کشور به استان و ثبت تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف در جهان اشاره کرد و گفت: تابلو فرش سردرود با صادرات سالیانه حدود 300 میلیون دلار حرف اول را در تولید و صادرات غیرنفتی استان می زند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اولین اتاق تجارت در کشور همواره نقش به سزایی در مسیر جاده ابریشم داشته و اکنون با بیش از 2500 تاجر و بازرگان، سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات به بیش از 100 کشور دنیا دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای 100 میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی

اعطای 100 میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی