مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-08سياسي

پیشگیری از جنگ و تحریم با فعالیت های صلح جویانه میسر است


نهادهای بشردوستانه در حال حاضر می توانند با زدودن جنگ و خشونت از ذهن و زبان افراد به توسعه فرهنگ صلح و کاهش احتمال بروز جنگ و خشونت مبادرت ورزند.

- ، صولت مرتضوی، در مراسم گرامیداشت یکصد سالگی جمعیت هلال احمر ایران اظهار کرد: خوشحالم که در جمع دوستان و همکاران نوع دوست و بشردوست حضور دارم که به همت بزرگ مردی انسان دوست به نام هانری دونان پایه ریزی شده و در طول 160 سال فعالیت خود برای مصیبت دیدگان ناشی از سوانح و همچنین مصدومان ناشی از جنگ و خشونت، خدمات بزرگی به جهان بشریت ارائه کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه در روزگار کنونی متأسفانه شعله های جنگ و خشونت در گوشه و کنار جهان زبانه می کشد گفت: ناعدالتی، توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت، عدم احترام به عقاید و ارزش ها، توسل به شیوه های خشونت آمیز، توسعه طلبی و زیاده خواهی، همه و همه زمینه های بروز جنگ و مخاصمه را در بسیاری از مناطق به وجود آورده است.

معاون اجرایی رییس جمهور در این مراسم با تاکید بر تداوم تلاش صلح جویانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر برای زدودن تلخی خشونت در دنیا گفت که محوریت صلح باید در اندیشه، گفتار اجتماعی و در رفتار جمعی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به وجود ریشه های نابرابری های اجتماعی به خصوص در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که منجر به بروز مخاصمات مسلحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از جنگ و تحریم با فعالیت های صلح جویانه میسر است

پیشگیری از جنگ و تحریم با فعالیت های صلح جویانه میسر است