مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-05-09پزشكي

3354 بیمار خاص در کرمانشاه وجود دارد


مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سه هزار و 354 بیمار خاص در استان کرمانشاه وجود دارد.

- اظهار کرد: بیماری خاص به گروهی از بیماری ها گفته می شود که ممکن است زمینه ژنتیکی و مادرزادی داشته باشند و چهار گروه بیماری هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و ام اس جز بیماری های خاص طبقه بندی می شوند.

وی افزود: در سال های اخیر بیماری های صعب الاعلاج نیز به گروه این بیماری ها اضافه شده اند که شامل بیماری متابولیک، اوتیسم، بیماری پروانه ای، بیماری سیستیک فیبروزیس و چند بیماری دیگر است.

مسئول بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از نظر آمار در استان کرمانشاه 230 بیمار هموفیلی، 310 بیمار تالاسمی ،660 بیمار دیالیزی و حدود 2 هزار بیمار ام اس وجود دارد.

روندی بیان کرد: مجموعاً این گروه های بیماری سه هزار و 354 نفر هستند به علاوه بیماران پیوندی و سرطانی که به دلیل آمار متغیری که دارند چون روزانه به تعداد آنها اضافه می شود و به دلیل فوت از تعداد آنها کم می شود آمار آنها متغیر است که به آمار بیماران خاص استان کرمانشاه اضافه می شود.

وی ادامه داد: در مورد خدمات دارویی و درمانی و خدمات سرپایی، داروهایی که برای بیماران خاص در نظر گرفته شده در قالب یک بسته حمایتی است برای این بیماران که هر ساله از سوی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3354 بیمار خاص در کرمانشاه وجود دارد

3354 بیمار خاص در کرمانشاه وجود دارد