مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-09اقتصادي

بهره مندی 15 میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه از یارانه کالاهای اساسی ایران


نایب رییس کمیسیون بازار و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس برآوردهای انجام شده 15 میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه از یارانه کالاهای اساسی ما استفاده می کنند.

- عباس آرگون در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تصمیم دولت در رابطه با اصلاح یارانه ها، اظهار داشت: اصلاح یارانه ها یک کار ضروری و کاملا درست است و باید انجام شود اما اگر این اقدام در سال های قبل انجام می شد قطعا هزینه کمتری برای دولت داشت.

وی با بیان اینکه با اصلاح یارانه ها رانتی که نصیب عده ای خاص می شود از بین می رود، اضافه کرد : با تصمیم دولت در اصلاح یارانه ها در حقیقت یارانه حذف نمی شود اما نحوه پرداخت آن تغییر می کند.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با اصلاح یارانه ها، یارانه ای که به واردکننده برای واردات کالاهای اساسی داده می شد از این به بعد به مردم و جامعه هدف داده می شود و در حقیقت شیوه پرداخت تغییر می کند.

وی با بیان اینکه اصلاح یارانه ها نیازمند شفاف سازی است، گفت: متاسفانه این اقدام دولت در خصوص اصلاح یارانه ها به صورت کامل شفاف سازی نشده است و این در حالی است که با توجه به استقرار دولت از سال قبل باید زیرساخت های لازم برای این مهم به طور کامل فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی 15 میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه از یارانه کالاهای اساسی ایران

بهره مندی 15 میلیون نفر از جمعیت کشورهای همسایه از یارانه کالاهای اساسی ایران