مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 06:322022-05-10پزشكي

افزایش آمار مرگ های زودرس بر اثر سوانح


رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بین 10 تا 15 درصد درآمد ناخالص ملی کشور، صرف هزینه های ناشی از سوانح می شود.

- ، حمید سوری، اظهار کرد: اگر چنانچه توجه ما بر مبنای اولویت بخشی به اقدامات حوزه سلامت بر اساس بار ناشی از بیماری هایی باشد که سلامت مردم را تهدید می کند، سوانح و مصدومیت ها از مهم ترین عوامل ایجاد کننده بار بیماری در کشور است.

35 سالگی؛ میانگین سن قربانیان حوادث در کشور وی با اشاره به اینکه مهم ترین بار ناشی از اپیدمی و تعداد سال های از دست رفته ناشی از بیماری، مربوط به سوانح است افزود: متأسفانه میانگین سنی قربانیان حوادث در کشوری 35 سال است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اثر سوانح آمار مرگ های زودرس در جامعه روند صعودی پیدا می کند، گفت: این آمار هزینه های سنگینی نیز به جامعه تحمیل می کند زیرا به هر میزان که میانگین سنی قربانیان پایین تر باشد سرمایه گذاری که جامعه بر نیروی مولد و جوان جامعه انجام می دهد از بین می رود.

سوری در ادامه از آمار بالای معلولیت ها، عارضه های سو فرهنگی و اجتماعی، از دست دادن نان آور خانواده و یا بیکاری افراد در پی سوانح در کشور خبر داد و افزود: ارائه راهکار برای کاهش مصدومیت ها به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار مرگ های زودرس بر اثر سوانح

افزایش آمار مرگ های زودرس بر اثر سوانح