مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-05-10اقتصادي

حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن یارانه ها راه برون رفت از شرایط موجود است


راه سریع مقابله با شرایط موجود و جلوگیری از سوءاستفاده و برون رفت از وضعیت موجود، حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن یارانه ها است.

- حامد قادرزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس اصول اقتصادی تعیین قیمت دستوری نه مبنا دارد و نه پایدار خواهد بود، اساسا قیمت توسط عوامل بازار (عرضه و تقاضا )  تعیین می شود و در مواردی که دولت با تعیین سقف یا کف قیمت در بازار دخالت می کند توازن بازار را باید از طریق خرید مازاد، یا واردات در موارد کمبود و یا جیره بندی ایجاد کند.

از طرف دیگر وجود چندنرخی در بازار همواره همراه با ایجاد رانت برای گروهی و موجبات سوء استفاده در بازار را فراهم می کند.

  وی اذعان داشت: اعلام نرخ ثابت 4200 تومانی برای ارز در دولت دوازدهم از همان ابتدا از سوی اقتصاددانان شکست خورده بود چرا که این اعلام اساسا سیاسی بود تا سیاستی و با مطالعه، و نتیجه هم همان شد که نرخ ارز تا حدود 10 برابر را در بازار تجربه نمود.

به گفته این استاد دانشگاه، برای مقابله با اثرات این اعلام ناگزیر به تخصیص ارز بیشتر و بیشتر و در نتیجه افزایش بار مالی دولت و تحمیل گرانی به جامعه را به دنبال داشت و البته سود سودجویان را بیش از پیش افزایش داد و موجبات قاچاق دام مولد، کالاهای یارانه ای و خروج سرمایه های انسانی و مادی و همچنین بورس بازی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن یارانه ها راه برون رفت از شرایط موجود است

حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن یارانه ها راه برون رفت از شرایط موجود است