مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 19:322022-05-10اقتصادي

جمع آوری بیش از 6 هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز


شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: از سال 1398 تاکنون حدود 6 هزار و 914 مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز در ایران جمع آوری شده است.

- به نقل از وزارت نیرو، تعرفه های یارانه ای مانند تعرفه های برق صنعتی، کشاورزی، خانگی و حتی تجاری باعث افزایش انگیزه های سودجویان برای استفاده از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارزها شده است.

این امر کشور را تبدیل به یکی از معدود مقاصد اصلی دستگاه های استخراج رمزارز با بازدهی پایین در جهان کرده که مشابه چنین پدیده ای در سایر عرصه های اقتصادی کشور نیز به دلیل وجود نظام چند قیمتی قابل مشاهده است و می توان قاچاق سوخت به دلیل تفاوت قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه را مصداق این ماجرا دانست.

انجام مانورهای شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی های محلی و موردی برای شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش های مردمی در باره شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدام های انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری بیش از 6 هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز

جمع آوری بیش از 6 هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز