مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-11اقتصادي

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نیاز ملت بود


فرماندار پاوه اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را نیاز ملت دانست و گفت: اگر پول حاصل از بهینه سازی یارانه ها مستقیم به حساب مردم واریز شود بهتر از این است که به دلالان و وارد کنندگان داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، رییس جمهور اعلام کرده از این به بعد ارز 4200 تومانی به صورت عادلانه بین مصرف کننده نهایی توزیع خواهد شد، ارزی که دولت دوازدهم در سال 97 آن را راهکار تعدیل قیمت کالاهای مختلف تشخیص داد اما به اذعان کارشناسان بخشی زیادی از آن اصلا به سفره مردم نرسید.

کارشناسان حذف ارز ترجیحی را ضرورتی برای کشور دانستند چون این ارز 4200 تومانی آسیب های زیادی به پیکره اقتصاد کشور زده و الان با اقدام شجاعانه دولت سیزدهم زمان جبران آن رسیده است.

ارز ترجیحی 4200 تومانی سبب افزایش نرخ ارز شد، چون در پیش گرفتن سیاست نرخ ارز چندگانه سبب جهش نرخ ارز بازار می شود.

گم شدن ارزها و حتی برخی از کالاها از دیگر مفاسد ارز ترجیحی ست به گفته حجت الاسلام پژمان فر نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، اسنادی وجود دارد که برای کالایی ارز دادند ولی به مقداری که باید وارد می شد آن کالا وارد نشده و ارز گم شده است.

حال دولت با اصلاح یارانه ها و مردمی کردن آن، می خواهد با حذف دلالان و قاچاقچیان پول آن را به جیب مردم واریز کند به طوری که اثر مثبت آن در بازار ملمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نیاز ملت بود

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نیاز ملت بود