مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-11اجتماعي

آزادسازی پهنه های معدنی در مناطق چهارگانه محیط زیست غیرقانونی است


مدیرکل دفتر زیستگاه ها و امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: آزادسازی پهنه های معدنی در مناطق چهارگانه محیط زیست غیرقانونی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رضا اقتدار مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، در واکنش به اظهاراتی در خصوص انجام فعالیت های اکتشافی معادن در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش توران، گفت: ما در مجموعه توران شامل منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و پارک ملی توران برای اکتشاف و بهره برداری از هیچ معدن جدیدی مجوز صادر نکرده ایم و تاکنون استعلامی هم از ما صورت نگرفته است.

وی افزود: معادنی که در منطقه توران فعال هستند، معادنی هستند که از گذشته در حال کار بوده اند.

  مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای پیشگیری از صدور هرگونه مجوز جدید معدنی در حدود مناطق چهارگانه محیط زیست در سراسر کشور، نقشه و فایل رقومی این مناطق را طی مکاتبات متعدد به وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستاده است تا این لایه های رقومی را بر روی سیستم کاداستر وزارتخانه بارگذاری کنند.

این بدین معناست که اگر کسی بخواهد روی محدوده های معدنی، عملیات ثبت انجام دهد، این کار در حدود مناطق چهارگانه امکانپذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی پهنه های معدنی در مناطق چهارگانه محیط زیست غیرقانونی است

آزادسازی پهنه های معدنی در مناطق چهارگانه محیط زیست غیرقانونی است