مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-12اقتصادي

بیش از 2 هزار واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشتند


معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیاء دو هزار و 67 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در سال 1400 در کل کشور خبر داد و گفت: هم اینک 18 فن بازار منطقه ای صنایع با تولی گری شهرک های صنعتی در 18 استان کشور راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله قربانی، معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در حاشیه جلسه کارگروه احیاء واحدهای راکد و غیرفعال استان البرز در جمع اصحاب رسانه، گفت: در سال 1400 تعداد دو هزار و 67 واحد صنعتی راکد در کل کشور، احیاء شدند که این امر باعث ایجاد و تثبیت 39 هزار نفر شغل شده است.

وی از برنامه احیاء دو هزار واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری دو هزار واحد راکد نیز در برنامه احیاء هستند که 44 درصد از این واحدها مشکل کمبود نقدینگی، 17 درصد عدم تقاضا و بازار، 11 درصد فرسودگی ماشین آلات و ضعف فناوری، 11 درصد کمبود مواد اولیه، 9 درصد مشکلات حقوقی و 8 درصد دارای مشکلات زیرساختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری پروژه فعال سازی ظرفیت های تولید نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور قرار گرفته است به نحوی که سه هزار و 300 واحد زیر 50 درصد ظرفیت در برنامه حمایت افزایش ظرفیت قرار دارد که حدود 17 هزار نفر نیز از این محل، افزایش ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 2 هزار واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشتند

بیش از 2 هزار واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشتند