مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-05-13فرهنگي

پخش ویژه برنامه «جشن نامه» در رادیو نمایش


ویژه برنامه «جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت 25 اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

- به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، جشن نامه برنامه ای ترکیبی از شاهنامه خوانی، نقالی و پرده خوانی و نمایش هایی کوتاه بر اساس شاهنامه حکیم توس است.

این آیین شامل بخش هایی همچون رونمایی نامورنامه در گفتگو با جلال خالقی مطلق عضو هیأت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی و با صدای محسن بهرامی، شگفتی های شاهنامه در گفتگو با عبدالمهدی مستکین، شاهنامه پژوه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون یونسکو ایران است.

همچنین خوانش نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی در دو بخش دیباچه ای و سرگذشت فردوسی و داستان های دوره پیشدادی و گفتگو با یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی، پخش نمایش رادیویی بیور اسب با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازیگری عباس بهمنش در نقش ابلیس، رضا حماطی در نقش راوی و کیوان هاشمی در نقش ضحاک، نقالی آموزه های اخلاقی حکیم توس و اجراهای گروه کودکان و نوجوانان از دیگر بخش های برنامه است.

در این برنامه با محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کاظم نظری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفتگو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش ویژه برنامه «جشن نامه» در رادیو نمایش

پخش ویژه برنامه «جشن نامه» در رادیو نمایش