مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 00:172022-05-13فرهنگي

آغاز هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/10 گروه داخلی و خارجی رقابت می کنند


هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز روز جمعه آغاز بکار کرد، این جشنواره به مدت 5 روز، با حضور بیش از 200مهمان داخلی و خارجی برگزار می شود.

- فریدون حامدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: در رویداد فرهنگی جشنواره تئانر کردی 10 اجرا شامل 7 اثر داخلی و 3 اثر خارجی به روی صحنه می روند.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز افزود: 3 اثر از دهوک و کویه از اقلیم کردستان عراق و 7 اثر از مناطق کردنشین داخل کشور در این جشنواره حضور دارند.

وی ادامه داد: تمام امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره اندیشیده شده و این رویداد فرهنگی هنری در سه سالن اجرا و نقد و بررسی می شود.

حامدی از تمام ادارات مربوطه همچون فرمانداری سقز، شهرداری و شورای شهر سقز، اداره ارشاد اسلامی شهرستان و استان کردستان و اسپانسرهای جشنواره تقدیر کرد که تاکنون به بهترین شکل ممکن تلاش کرده اند.

وی اجراهای این جشنواره را با عنوان های، هێشتا قسە کانمان تە واو نە کردووە از سنندج، سیاساڵ و دیوار از سقز، شە وێک لە دۆزخدا از هەوڵیر، گێژەن از کۆیە، هاری از سقز و سنندج، دورترین شاری جیهان از ارومیە، مە موزین از باتمان، ئاژه ل و جورئە ت و حقیقت از بانە نمایش هایی هستند که به روی صحنه می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/10 گروه داخلی و خارجی رقابت می کنند

آغاز هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز/10 گروه داخلی و خارجی رقابت می کنند