مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-14سياسي

6 هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد


مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: شش هزار و 174 متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد.

- ، علی سالاروند امروز شنبه در گفت و گو با رسانه ها گفت: شش هزار و 174 متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا که تغییر کاربری یافته بود، با پیگیری حقوقی یگان حفاظت این منطقه و دستور مقام قضایی از متخلف رفع تصرف شد.

وی افزود: این متخلف تصرف اراضی ملی، توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی به میزان 25,000,000 ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، اراضی ملی را جز انفال و حقوق عامه مردم دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

بنا بر این گزارش، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود 24444 هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه های نسبتاً مرتفع و دره های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد

6 هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد