مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:222022-05-14سياسي

راهیابی 8 هنرمند ایرانی به فستیوال صنایع دستی بخارا


هشت نفر از هنرمندان صنایع دستی ایرانی موفق شدند در اولین فستیوال بین المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی که در شهر بخارا برگزار می شود، راه پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در سال 2022 سه رویداد مهم صنایع دستی در شهر بخارای ازبکستان برگزار خواهد شد که شامل  اولین فستیوال بین ­المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی ، جلسه هیئت رییسه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و برنامه داوری مُهر اصالت منطقه­ ای شورای جهانی صنایع دستی است.

ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج، در رابطه با این اتفاق عنوان کرد: پس از دریافت اطلاعات مربوط به زمان، مکان و نحوه برگزاری اولین فستیوال بین ­المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی (21 تا 25 می 2022 برابر با 31 اردیبهشت تا 4 خرداد 1401) اطلاع­ رسانی لازم به هنرمندان صورت گرفت و 30 نفر از هنرمندان صنایع دستی ایران موفق شدند تصاویر آثار خود را با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان برای این فستیوال ارسال کنند.

وی افزود: خوشبختانه هشت نفر برای شرکت در این رویداد و نمایش آثارشان به صورت مستقیم از طرف کشور ازبکستان انتخاب شدند، در حالی که از کشورهای شرکت­ کننده که بالغ بر 50 کشور بودند، دو تا سه هنرمند پذیرش گرفته­ اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهیابی 8 هنرمند ایرانی به فستیوال صنایع دستی بخارا

راهیابی 8 هنرمند ایرانی به فستیوال صنایع دستی بخارا