مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:572022-05-14فرهنگي

پرسش های فلسفی درباره سینما/ آیا می توانیم از فیلم ها چیزی بیاموزیم؟


ترجمه کتاب «فلسفه سینما» که به تازگی منتشر شده، بر محور مجموعه ای از پرسش های فلسفی درباره سینما سامان یافته است و این سؤال را پاسخ می دهد که آیا می توانیم از فیلم ها چیزی بیاموزیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، چاپ نخست فلسفه سینما در 496 صفحه به قیمت 239 هزار تومان توسط انتشارات پارسه، روانه بازار نشر شده است.

این کتاب شامل 3 بخش است: بخش اول: آیا به نظریه فیلم نیازی داریم؟ بخش دوم: فیلم چه ماهیتی دارد؟ بخش سوم: آیا فیلم ها مؤلف دارند؟ بخش چهارم: فیلم ها چگونه احساساتمان را درگیر می کنند؟ بخش پنجم: آیا فیلم ها باید راوی داشته باشند؟ بخش ششم: آیا فیلم ها می توانند منتقد اجتماعی باشند؟ بخش هفتم: از فیلم ها چه می توانیم بیاموزیم؟  کتاب فلسفه سینما با گردآوری و ویراستاری تامس وارتنبرگ و آنجلا کارن با ترجمه محمدرضا اسمخانی و هانیه سادات سرکی چاپ شده است.

در پیشگفتار این کتاب که مؤلفان آن برای چاپ در ایران نوشته اند، می خوانیم: ما از انتشار کتاب فلسفه سینما به زبان فارسی بسیار خرسندیم.

این امر شاهدی بر رشد مستمر علاقه به سینما به منزله یک رسانه نزد فلاسفه در سراسر جهان است.

تصور اینکه آثار فلاسفه فیلم از طریق این ترجمه و ترجمه های مشابه به نحو گسترده تری در ایران و جاهای دیگر منتشر می شوند، بسیار هیجان انگیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسش های فلسفی درباره سینما/ آیا می توانیم از فیلم ها چیزی بیاموزیم؟

پرسش های فلسفی درباره سینما/ آیا می توانیم از فیلم ها چیزی بیاموزیم؟