مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 07:372022-05-15اقتصادي

تزریق انبارهای احتکار کالا به بازار


در جریان تأخیر یک ماهه در اجرای طرح اصلاح نرخ ارز، دلالان و محتکران زیادی اقدام به دپوی کالاهایی، چون آرد، گندم، برنج، ماکارونی، شکر و مرغ کردند که این محتکران در اثر بی خبری از رصد شدید بازار این روزها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه جوان، بدین ترتیب علاوه بر ذخایر درنظر گرفته شده جهت پاسخ به افزایش تقاضای ناشی ازهیجانات زودگذر مردم،این روزها کالاهای احتکار شده جریان عرضه کالا را به بازار تقویت کرده است،شاید به همین دلیل است که برخلاف تصورات و پیش بینی ها التهاب ناشی از اصلاح نرخ ارز ترجیحی آنقدر زود در بازارهایی، چون ارز، مرغ، آرد، نان، شکر و تخم مرغ فروکش کرد.

همانطور که می دانیم در اثر توزیع ناعادلانه ثروت طی دهه های گذشته با انباشت ثروت و امکانات در اختیار دهک دهم به عنوان ثروتمندترین دهک موجود در کشور روبه رو هستیم.

این انباشت ثروت موجب شده سازمان و ساختاری غیرقانونی و غیرمتشکل برای مدیریت این ثروت ایجاد شود تا از هر فرصتی برای ازدیاد این ثروت بهره ببرد که یکی از آن ها احتکار کالا است.

چند ماهی می شود که محتکران کالا، جریان خبری مربوط به اصلاح نرخ ارز ترجیحی را دنبال می کنند تا به واسطه دپوی کالا بتوانند در زمان کلید خوردن طرح مذکور به مابه التفاوت نرخ قدیم و جدید کالاهای مشمول حذف یارانه ترجیحی دست پیدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق انبارهای احتکار کالا به بازار

تزریق انبارهای احتکار کالا به بازار