مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 12:222022-05-15فرهنگي

حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در مدارس نهادینه شود


زبان و ادبیات فارسی منحصربه فرد است و تلاش کنیم حافظ خوانی، سعدی خوانی، شاهنامه خوانی در مدارس نهادینه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه سمت دانش بنیان شدن از این نقطه آغاز می شود، اظهار کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی یکی از بزرگ ترین شاعران حماسه سرای ایران زمین بوده است که با سرودن شاهنامه باعث شد تا زبان، ادبیات و فرهنگ فارسی، دستخوش انزوا نشود و این زبان و فرهنگ هرروز از بالندگی بیشتری برخوردار شود.

آنچه ما امروز در این کشور و دیگر کشورهای فارسی زبان با ادبیاتی غنی در محاورات خود به کارمی گیریم، مدیون ممارست ها و تلاش های سی ساله حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی بابیان اینکه تقدیر و تجلیل از مفاخر یک کشور به شناساندن و درک این مفاخر ملی کمک می کند و به هم وطنان خواهد آموخت که این ملت قدردان کسانی هستند که برای آنها زحمت می کشند، اظهار کرد: یکی از بهترین مکان هایی که می توان از مفاخر گران مایه کشور تقدیر کرد، آموزش وپرورش و مدارس است و در مدرسه کودکان ضمن آشنایی با مفاخر فرهنگی و اجتماعی، یاد می گیرند الگوهایی مانند این افراد را برای زندگی خود انتخاب کنند و با اتکا به این پشتوانه ها برای کشور خود افتخار بیافرینند.

نوری بابیان اینکه در کتاب های ادبیات دوره های مختلف تحصیلی از این شاعر بزرگ و حماسه سرا اشعار گوناگونی آمده است، اظهار کرد: زبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در مدارس نهادینه شود

حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در مدارس نهادینه شود