مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 16:522022-05-15اجتماعي

برگزاری آزمون کتبی به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی ـ توصیفی نیست


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی ـ توصیفی نیست، بنابراین مدارس و معلمان نباید در برگزاری آزمون ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگوی تلفنی با برنامه در انتهای الوند در خصوص اینکه از روز اول تا دوازدهم خرداد امتحانات کتبی در دوره ابتدایی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تصمیم جدیدی گرفته نشده است، مانند سال های گذشته، رویکردمان در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی ـ توصیفی است.

وی ادامه داد: نتایج یادگیری دانش آموزان را در طول سال تحصیلی و در پایان نوبت اول و دوم، طبق روال سال های قبل به صورت روش های توصیفی و با معیار خیلی خوب تا نیازمند به تلاش توصیف می شود و در حال حاضر هم این رویکرد هیچ تغییری نکرده است.

حکیم زاده اضافه کرد: آزمون ها، ابزار ارزشیابی هستند و پیش بینی شده که از روش های متنوع برای برگزاری، آزمون های توصیفی که شامل، آزمون های عملکردی، مداد کاغذی، شفاهی، پوشه کار است، استفاده شود.

خاطر نشان می شود در دو سال گذشته دانش آموزان در فضای مجازی حضور داشتند و باید بتوانیم به شکل هماهنگ و دقیق تری میزان یادگیری دانش آموزان را ارزیابی کنیم تا برای برنامه های جبرانی تابستان بتوانیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آزمون کتبی به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی ـ توصیفی نیست

برگزاری آزمون کتبی به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی ـ توصیفی نیست