مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-05-16اقتصادي

سالانه 2 هکتار از شالیزارهای در مازندران تجهیز و نوسازی می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سالانه حدود دو هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری می شود،گفت: توجه به آب و خاک برای رسیدن به امنیت غذایی بسیار مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی امروز در نشست  با همکاران مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه انسجام کافی در انجام فعالیت ها وجود ندارد و لازم است همه با هم در کنار هم با رویکرد و هماهنگی به ارائه خدمت به کشاورزان بپردازیم، اظهار کرد: خاک بستر تولید است و رفتار خوبی با این عنصر حیاتی نداشتیم و در سال های گذشته این بستر ارزشمند تولیدات کشاورزی فقیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب نیز در مضیقه هستیم و در این مایه حیات با کمبود مواجه شدیم و به سمت کارهایی باید حرکت کنیم که بهره وری منابع تولید را افزایش دهیم،گفت: در حوزه بازچرخانی آب مدیریت کافی نداریم و اثربخشی این عنصر حیاتی کم شده است.

عنایتی بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه حدود 2 هزار هکتار  از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی اراضی می شوند، توجه به آب و خاک برای رسیدن به امنیت غذایی بسیار مهم است و همه کشورها به دنبال تامین اقلام غذایی و پایداری در تولیدات کشاورزی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 2 هکتار از شالیزارهای در مازندران تجهیز و نوسازی می شود

سالانه 2 هکتار از شالیزارهای در مازندران تجهیز و نوسازی می شود