مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:572022-05-18بين الملل

وزارت دادگستری آمریکا: کشور در اسلحه غرق شده است


بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازجدید وزارت دادگستری آمریکا، روند استفاده از سلاح گرم و به تبع خشونت های مرگبار در این کشور رو به تزاید است.

- به نقل از شبکه فرانس 24، وزارت دادگستری آمریکا وضعیت تولید سلاح در این کشور را نگران کننده توصیف کرد.

گزارش جدید دولت آمریکا می گوید سازندگان اسلحه گرم در این کشور از سال 2000 تاکنون بیش از 139 میلیون اسلحه را برای بازار تجاری تولید کردند، که از این تعداد 11.

3 میلیون اسلحه تنها در سال 2020 تولید شده است.

وزارت دادگستری در گزارش خود متذکر می شود که 71 میلیون اسلحه گرم دیگر نیز در همان دوره وارد آمریکا شده که در مقایسه با 7.

5 میلیون اسلحه صادر شده، موید این است که کشور به معنای واقعی کلمه در حال غرق شدن در سلاح های شخصی است که خود افزایش موج خشونت با سلاح گرم، قتل و خودکشی را باعث می شود.

در این گزارش یادآور می شود مقامات آمریکا با معضل انبوه سلاح های فاقد شماره پلاک موسوم به سلاح ارواح و نیز سلاح هایی که در خانه ساخته می شوند، مواجهه هستند.

این گزارش پس از آخر هفته تکان دهنده و مرگبار اخیر در آمریکا منتشر شد، که در اثر آن دهها آمریکایی دیگر عمدتا سیاهپوست قربانی خشونت مسلحانه شده اند.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا اعلام کرد که تعداد مرگ و میر ناشی از اسلحه در سال 2020 افزایش تاریخی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت دادگستری آمریکا: کشور در اسلحه غرق شده است

وزارت دادگستری آمریکا: کشور در اسلحه غرق شده است