مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-21بين الملل

بایدن از آمادگی جهت ملاقات با «کیم جونگ اون» خبر داد


رییس جمهور آمریکا در دیدار با رییس جمهور کره جنوبی ضمن تعهد واشنگتن به خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، شرایط دیدار با رهبر کره شمالی را اعلام کرد.

- به نقل از رویترز، جو بایدن و یون سوک یول توافق کردند که رزمایش های نظامی بزرگتری را برگزار کنند و در صورت لزوم سلاح های آمریکایی بیشتری را برای بازدارندگی کره شمالی مستقر کنند.

بایدن در کنفرانس خبری مشترک خود با یون سوک یول به امکان ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز اشاره کرد و این مسئله را منوط به صداقت طرف مقابل دانست.

رییس جمهور آمریکا همچنین از آمادگی واشنگتن برای دیپلماسی با پیونگ یانگ خبر داد.

بایدن در بیانیه مشترک خود با همتای کره ای، بر تعهد واشنگتن بر استقرار امتیازات استراتژیک این کشور در منطقه که شامل هواپیماهای بمب افکن دوربرد، زیردریایی های مجهز به موشک یا ناوهای هواپیمابر می شود، تاکید کرد.

دو طرف تاکید کردند که ائتلاف چند دهه ای آن ها نه تنها برای رویارویی با تهدیدات کره شمالی بلکه برای حفاظت از زنجیره های تامین جهانی و امنیت منطقه ایندوپاسیفیک ، نیاز به توسعه دارد.

رییس جمهور کره جنوبی در نخستین دیدار خود با همتای آمریکایی، خواستار تعمیق روابط سئول-واشنگتن و اخذ تضمین های بیشتر از این کشور برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی پیونگ یانگ در منطقه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن از آمادگی جهت ملاقات با «کیم جونگ اون» خبر داد

بایدن از آمادگی جهت ملاقات با «کیم جونگ اون» خبر داد