مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:422022-05-21اقتصادي

اردبیل استان مهاجر فرست است/عدم سرمایه گذاری دولتی در اردبیل


استان اردبیل، استان مهاجرفرستی است ولی به رغم این شرایط از حاشیه نشینی نیز رنج می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حامد عاملی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در بخش تولید و رفع محرومیت استان به مشوق های حمایتی نیاز داریم تا ارتقا شاخص های توسعه ای اقتصاد استان اردبیل را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید سنجش درستی از محرومیت شهرها و استان ها انجام دهیم تا به تناسب این شرایط در سطح کشور توزیع اعتبارات و منابع بر اساس آمار واقعی عقب ماندگی و بالا بودن نرخ بیکاری انجام شده و بسیاری از کاستی ها و ضعف ها نیز برطرف شود.

استاندار اردبیل گفت: دولت و مجلس باید شاخص های جدیدی را در ارزیابی و اعلام وضعیت استان ها در بحث برخورداری و یا محرومیت از منابع کشور اعلام کنند تا به صورت شفاف و روشن استان های توسعه یافته و کمتر برخوردار مشخص و زمینه توجه بیشتر در توزیع اعتبارات را به این مناطق شاهد باشیم.

عاملی افزود: یکی از شاخص های مهم اقتصادی در کشور درآمد سرانه خانوارهاست که در استان اردبیل این سرانه نصف متوسط کشوری است به رغم آنکه ما در استان اردبیل از ظرفیت های بی نظیری در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت برخوردار هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل استان مهاجر فرست است/عدم سرمایه گذاری دولتی در اردبیل

اردبیل استان مهاجر فرست است/عدم سرمایه گذاری دولتی در اردبیل