مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 20:422022-05-21اقتصادي

فاجعه خروج ارز دارو از کشور


مواد اولیه ‎ای که می توانست نیاز 5 سال کشور را رفع کند ولی به اندازه کمتر از یک سال ماده اولیه از آن ماده وارد کشور شد ولی به اندازه 5 سال آن ماده اولیه، - ارز ترجیحی از کشور خارج شد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اتفاق صنعت خودرو نباید در دارو تکرار شود، گفت: اگر از امروز ارز ترجیحی نباشد دیگر کسی با سازمان غذا و دارو کاری ندارد چون چیزی نیست که ببرند؛ فقط یک رقابت برای ایجاد انحصار در بازار می ماند که بتوانند پروانه بیشتری دریافت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ بخشی از سخنان رییس سازمان غذا و دارو در خصوص ارز دارو به این شرح است: - در دولت قبل سرمایه‎ای که باید تبدیل به مواد اولیه دارو یا حتی اصلاح صنعت دارو و زیرساخت‎های آن میشد، کاملا از کشور خارج شد.

- مواد اولیه ‎ای که می توانست نیاز 5 سال کشور را رفع کند ولی به اندازه کمتر از یک سال ماده اولیه از آن ماده وارد کشور شد ولی به اندازه 5 سال آن ماده اولیه، ارز ترجیحی از کشور خارج شد.

- هر واحد ارز دارویی که با ارز ترجیحی در کشور ساخته می‎شود در خارج از مرز کشور 5 تا 6 برابر است و این باعث می‎شود که دارو به همین سرعت از کشور خارج شود.

- نزدیک 100 میلیون دلار در یک فقره سوء استفاده، بیش‎نمایی و فاکتورسازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه خروج ارز دارو از کشور

فاجعه خروج ارز دارو از کشور