مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 12:522022-05-24اقتصادي

شرکت های مخابراتی برای تامین برق به باد و خورشید متوسل شدند


اریکسون و دویچه تله کام دو شرکت مخابراتی بزرگ اروپا قصد دارند برای تأمین انرژی دکل های تلفن همراه از انرژی باد و انرژی خورشیدی بهره بگیرند.

- به نقل از رویترز، دکل های تلفن همراه نسل پنجم که در آینده نزدیک به طور گسترده در جهان نصب خواهند شد، انرژی زیادی مصرف می کنند و برای کاهش هزینه ها چاره ای جز توسل به انرژی های تجدید پذیر وجود ندارد.

آلمانی ها که نگران افزایش مصرف برق و تشدید هزینه های تمام شده هستند، راه های جدیدی را برای تولید انرژی امتحان می کنند که مبتنی بر تولید کربن کمتر و اتکا به منابع پایدار باشد.

بررسی های مؤسسه مورگان استنلی نشان می دهد اپراتورهای مخابراتی انگیزه بیشتری برای کاهش هزینه ها دارند، زیرا آنها باید تا سال 2030 بیش از 872 میلیارد دلار را در سطح جهانی برای راه اندازی نسل بعدی شبکه های نسل پنجم اختصاص دهند.

اریکسون باید برای تأمین انرژی مورد نیاز سالانه حدود 25 میلیارد دلار هزینه کند که این رقم در آینده به 30 میلیارد دلار خواهد رسید و لذا این شرکت سرمایه گذاری برای ایجاد صفحات خورشیدی و توربین های بادی را جدی گرفته و مرکزی را در دیتنهیم در 193 کیلومتری شمال مونیخ در دست اقدام دارد.

این شرکت همچنین با استفاده از صفحات خورشیدی تا 10 درصد از انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های مخابراتی برای تامین برق به باد و خورشید متوسل شدند

شرکت های مخابراتی برای تامین برق به باد و خورشید متوسل شدند