مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 13:172022-05-31پزشكي

طراحی کیت تشخیص آبله میمون در اراک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، بهزاد خوانساری نژاد ظهر امروز در نشست سلامت استان با اشاره به طراحی کیت تشخیص آبله میمونی در اراک اظهار کرد: این کیت در اراک طراحی و در اندازه های نمونه گیری از هفته گذشته مورد استفاده در داخل استان قرار گرفته است.

  وی تصریح کرد: این کیت ها را از قبل در اراک طراحی کرده و تعداد محدودی را به عنوان نمونه ذخیره کرده بودیم که  پس از شیوع این بیماری در جهان و مشاهده افراد مشکوک در کشور و استان از آن استفاده کنیم و خوشبختانه ضمن بدست آمدن جواب منفی، از کیفیت آنها نیز راضی هستیم.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به مشاهده چندین نمونه از ابتلا به آبله میمونی در کشورهای همسایه از جمله امارات، آمادگی تشخیص آزمایشگا های داخلی برای مقابله با این موضوع ضروری است.

خوانساری نژاد  تاکید کرد: علی رغم اینکه وزارت بهداشت حدود 15 دانشگاه علوم پزشکی را در کشور برای ساخت کیت تجهیز کرده، اما در اراک و در دانشگاه علوم پزشکی بسیار زودتر از موعد ابلاغ و تکلیف از سوی وزارت بهداشت، تولید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این کیت به زودی به عنوان یک کیت و قابلیت تشخیص انواع آبله ها امکان استفاده خواهد داشت و اقسام مختلف آبله را از یکدیگر تمایز خواهد داد، خاطرنشان کرد: عامل آبله میمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی کیت تشخیص آبله میمون در اراک

طراحی کیت تشخیص آبله میمون در اراک