مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 17:022022-05-31فرهنگي

واکنش فرهنگستان هنر به اتفاقات جشنواره کن


فرهنگستان هنر در واکنش به فیلم موهن «عنکبوت مقدس» خاطرنشان کرد: تعمیم دادن کنش شخصی و فردی به یک ملت و جامعه، به خصوص ملت ایران و جامعه شیعی، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، فرهنگستان هنر در پی تحسین فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن، یادداشتی بدین شرح منتشر کرد:  به نام خدای هنر فیلم عنکبوت مقدس ، که به گفته کارگردان فیلم، الهام گرفته از حادثه ای تاریخی است، سبب رنجش خاطر مردم و هنرمندان مؤمن ایران اسلامی شده است.

این فیلم حادثه ای نادر، تلخ و عبرت آمیز را به مثابه نگرش و حتی باوری کلان و حاکم بر جامعه به تصویر می کشد؛ در صورتی که تعمیم دادن کنش شخصی و فردی به یک ملت و جامعه، به خصوص ملت ایران و جامعه شیعی، کاری بس غیرحرفه‎ ای و ناجوانمردانه تلقی، و موجب شکل گیری دوگانه هنر و باور می شود.

ناگفته پیداست آنانی که می کوشند تا هنر را در مقابل باورها و ایمان مردم قرار دهند، بیش و پیش از هر چیزی، به هنر و هنرمند آسیب می زنند.

  برخی از جشنواره های خارجی به خانه های عنکبوتی تبدیل شده اند که هنرمندانی چند را در تارهای ظریف و زرین خود گرفتار کرده اند.

آنها خودپسندانه تنوع فرهنگی، به خصوص فرهنگ های معنوی را باور ندارند و همه چیز را با ذهنیت سیاست زده خود بازخوانی می کنند و می پذیرند و این حق را برای خود قائل اند تا به دلیل متفاوت بودن، باورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فرهنگستان هنر به اتفاقات جشنواره کن

واکنش فرهنگستان هنر به اتفاقات جشنواره کن