مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 07:422022-06-07فرهنگي

انتقاد تند یک روزنامه به خانه سینما


خانه سینما که درباره اعتراض 800 زن سینماگر به آزار جنسی هیچ واکنشی درخور نشان نداده بود و نسبت به توهین فیلم عنکبوت ترجیح داد ساکت بماند، دیروز در یک بیانیه آورده است: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه جوان در ادامه نوشت: سینمای ایران بیش از آنکه ایدئولوژیک باشد و جهان بینی مشخصی داشته باشد، سیاست زده است.

این حقیقتی است که آن را هم می توان در بخش قابل توجهی از فیلم ها لمس کرد و هم در نحوه رفتار و گفتار و کنش های سیاسی برخی از همین سینماگران می شود ردپای آن را دید.

همین سینمای سیاست زده ای که این روزها به شدت در وضعیتی بی سابقه، پس از انقلاب اسلامی در مواجهه با اعتراض زنان به فساد جنسی قرار گرفته و فضایی منفعل و رخوت انگیز را تجربه می کند، اگر دچار سیاست زدگی شود بحران تازه ای برای خود رقم زده است.

خانه سینما دیروز در واکنش به توییت نه یک سخنران مشهور لحافی را که بر سر گرفته بود کنار زده و در قالب بیانیه ای که معلوم است با عجله و عصبانیت و بدون درایت نوشته شده، هل من مبارز طلبیده است.

این سینما دیگر افتخار آمیز نیست خانه سینما در روزهای اخیر حتی بر خود واجب ندید در مقابل فیلم موهن عنکبوت موضع بگیرد و از حیثیت سینمای ایران در مقابل تخریب چنین اثری دفاع کند، حتی این جرئت را به خود نداد نسبت به جنبش وارداتی me too از انفعال بیرون بیاید و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد تند یک روزنامه به خانه سینما

انتقاد تند یک روزنامه به خانه سینما