مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 08:422022-06-07فرهنگي

انتقاد تند روزنامه جوان به خانه سینما: سینمای ایران دیگر افتخارآمیز نیست


سینمای ایران امروز در بعد بین المللی و جشنواره ای با فیلم عنکبوت (اگر آن را نماینده سینمای ایران بدانیم) به حضیض ذلت و وطن فروشی رسیده و در بعد داخلی با قهر تماشاگر وطنی دچار چالش مخاطب شده است.

- انتقاد تند روزنامه جوان به خانه سینما: سینمای ایران دیگر افتخارآمیز نیست سینمای ایران امروز در بعد بین المللی و جشنواره ای با فیلم عنکبوت (اگر آن را نماینده سینمای ایران بدانیم) به حضیض ذلت و وطن فروشی رسیده و در بعد داخلی با قهر تماشاگر وطنی دچار چالش مخاطب شده است.

روزنامه جوان نوشت: خانه سینما که درباره اعتراض 800 زن سینماگر به آزار جنسی هیچ واکنشی درخور نشان نداده بود و نسبت به توهین فیلم عنکبوت ترجیح داد ساکت بماند، دیروز در یک بیانیه آورده است: سینمای ایران سال هاست یکی از پر افتخارترین جلوه های نام ایران در صحنه های بین المللی است! سینمای ایران بیش از آنکه ایدئولوژیک باشد و جهان بینی مشخصی داشته باشد، سیاست زده است.

این حقیقتی است که آن را هم می توان در بخش قابل توجهی از فیلم ها لمس کرد و هم در نحوه رفتار و گفتار و کنش های سیاسی برخی از همین سینماگران می شود ردپای آن را دید.

همین سینمای سیاست زده ای که این روزها به شدت در وضعیتی بی سابقه، پس از انقلاب اسلامی در مواجهه با اعتراض زنان به فساد جنسی قرار گرفته و فضایی منفعل و رخوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد تند روزنامه جوان به خانه سینما: سینمای ایران دیگر افتخارآمیز نیست

انتقاد تند روزنامه جوان به خانه سینما: سینمای ایران دیگر افتخارآمیز نیست