مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 15:072022-06-08پزشكي

آبله میمونی؛ آیا پاندمی در راه است؟


پس از کاهش اپیدمی و علایم نگران کننده، خطر آفرین و جهانگیر ویروس کرونا در تمام دنیا، این روزها حرف هایی از شیوع یک بیماری دیگر به گوش می رسد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین: آبله میمونی بیماری نادر ویروسی است که نشانه هایی مانند آبله دارد و از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده یا سطوح آلوده و مایعات بدن فرد آلوده و .

منتقل می شود.

دوره کمون این بیماری 21 روز است و نیاز به داروی خاصی برای درمان ندارد.

البته این بیماری معمولا کشنده نیست؛ بنابراین نباید خیلی نگران بود.

دکتر مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: با مطالعه و بررسی آخرین اخبار جهانی در مورد ویروس کرونا می بینیم همزمان با اینکه ما چندین هفته متوالی کاهش تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا را تجربه کرده ایم؛ شاهد این بودیم که در جنوب قاره آفریقا، شرق آسیا و کشورهایی که در شرق دور قرار دارند موسوم به کشورهای غرب اقیانوس آرام و قاره آمریکا نیز با افزایش موارد مواجه بوده ایم.

البته موارد ابتلا همان سویه اومیکرون است؛ با زیرگونه های دیگری از گروه B که درواقع همگی زیر چتر بزرگ اومیکرون قرار دارند.

بیش از حد خوش بین نباشیمبه گفته یونسیان، این موارد نشان می دهند ما نباید بیش از حد خوش بین باشیم؛ همان طور که هنگامی که در منطقه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبله میمونی؛ آیا پاندمی در راه است؟

آبله میمونی؛ آیا پاندمی در راه است؟