مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 15:122022-06-09بين الملل

تلاش دولت ایران برای حل مشکل گردوغبار به روایت وزارت خارجه عراق


سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با اشاره به رایزنی های مفصل طرف ایرانی با بغداد برای حل مشکل گرد و غبار، خبر داد که عراق به دنبال برگزاری یک کنفرانس منطقه ای در این خصوص است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در گفت و گو با شبکه روداوو اظهار داشت که بغداد در حال هماهنگی برای برگزاری یک کنفرانس منطقه ای با حضور کشورهای منطقه درباره تغییرات آب وهوایی است.

بنابر گزارش بامداد امروز (پنجشنبه) روداوو، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با اشاره به خطر تغییرات آب و هوایی و لزوم همکاری کشورهای منطقه برای حل این مشکل، گفت که علی سلاجقه معاون رییس جمهور ایران، هفته گذشته، به طور مفصل با طرف عراقی درباره پیامدهای تغییرات آب وهوا و امکان ایجاد یک نگرش مشترک بحث و تبادل نظر کرده است.

احمد الصحاف با اشاره به اینکه اولویت در حال حاضر توسعه این گفت و گوها و دعوت دیگر کشورها برای مشارکت در این امر است، خبر داد که بغداد و طرف ایرانی کانون گردوغبار در سطح عراق، منطقه و منشأ آن را مورد بررسی قرار داده اند و توانسته اند نقشه های دیجیتالی برای مشخص کردن کانون غبار تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت عراق به شدت به مسئله آب و هوا اهتمام می ورزد، خبر داد که وزارت امور خارجه این کشور در حال رایزنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دولت ایران برای حل مشکل گردوغبار به روایت وزارت خارجه عراق

تلاش دولت ایران برای حل مشکل گردوغبار به روایت وزارت خارجه عراق