مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 10:272022-06-10اقتصادي

وجود 6 هزار طرح نیمه تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور


رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: بالغ بر 6 هزار طرح نیمه تمام (صنعتی، معدنی و تجاری) با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان های کشور وجود دارد که بالغ بر 280 هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

- احمد تشکینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت:  آمایش سرزمین به مفهوم بهره برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی در قلمرو جغرافیایی خاص است.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری به تفکیک شهرستان ها کشور با رویکرد آمایش در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است، افزود: در این طرح مزیت های فضای طبیعی، اجتماعی و  اقتصادی ساماندهی و نظام بخشی می شود.

این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی های فضایی مناطق است.

  رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت آمایش را بهترین نوع توزیع جغرافیایی فعالیت های اقتصادی با توجه به منابع طبیعی و انسانی دانست و گفت: در یک توزیع اولیه جغرافیایی (یا به اصطلاح در یک سازماندهی فضایی) دو نکته عمده وجود دارد اول توزیع جمعیت و دوم مفهوم (بهترین) با توجه به هزینه و فایده اجتماعی و در نظر گرفتن نظرات و تحلیل های مربوطه بنابراین منظور از آمایش سرزمین رسیدن به بهترین توزیع جمعیت و فعالیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 6 هزار طرح نیمه تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور

وجود 6 هزار طرح نیمه تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور