مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 07:172022-06-14پزشكي

حل مشکلات کشور با یک فناوری پیشرفته/ پرتوهایی که مورد غفلت واقع شده اند


مشکلات و چالش های صنعتی بسیاری در کشور بوسیله پرتوهای هسته ای و با هزینه کمتر و کیفیت بهتر حل می شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند؛ اما موانع بسیاری بر سر راه استفاده از آنها قرار دارد که برداشته شدن این موانع یک عزم ملی می طلبد.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شهین مردانی: تصفیه پساب های صنعتی، کاهش آلودگی هوا، نگه داری مواد غذایی برای مدت زمان طولانی، استریل تجهیزات پزشکی؛ این ها مهمترین چالش هایی است که کشورهای مختلف با آن دست به گریبان هستند.

امروز دانشمندان دست به کار شده اند تا روش های ایمن و موثر برای حل این مشکلات پیدا کنند و در حال حاضر یکی از موثرترین روش ها، استفاده از پرتوهای هسته ای است.

کاربردهای فناوری هسته ای امروزه آنقدر وسیع و گسترده شده که کمتر حوزه ای را می توان یافت که در آن ردی از فناوری هسته ای وجود نداشته باشد.

کشور ما نیز با درک چنین موقعیتی با هدف رفع نیازها و دستیابی به توسعه و پیشرفت خود برای استفاده از این منبع انرژی تلاش می کند، اما بااین حال و با توجه به نیاز مبرم کشور برای استفاده از این فناوری موانع بسیاری بر سر راه استفاده از کاربردهای پرتو ها قرار دارد که در همین راستا با   پژمان شیرمردی ، معاون سازمان انرژی اتمی به گفت و گو نشستیم که شرح  آن را در زیر می خوانید:  در این گفت وگو می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات کشور با یک فناوری پیشرفته/ پرتوهایی که مورد غفلت واقع شده اند

حل مشکلات کشور با یک فناوری پیشرفته/ پرتوهایی که مورد غفلت واقع شده اند