مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 11:072022-06-14دانش

الهام از ماهیچه برای تولید ساختار عضله مصنوعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رابرت هیکی، استادیار علوم و مهندسی مواد در ایالتی پنسیلوانیا می گوید: عملگر ها موادی هستند که تحت هر محرک خارجی تغییر شکل می دهند، - تیمی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا با الهام از ساختار ماهیچه ها، یک راهبرد جدید نوآورانه برای ایجاد عملگر های فیبری ارائه کردند که می تواند منجر به پیشرفت هایی در حوزه رباتیک، پروتز و لباس های هوشمند شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رابرت هیکی، استادیار علوم و مهندسی مواد در ایالتی پنسیلوانیا می گوید: عملگر ها موادی هستند که تحت هر محرک خارجی تغییر شکل می دهند، مانند بخش هایی از ماشین که منقبض و خم می شوند یا منبسط می شوند.

این ساختار ها برای فناوری هایی مانند روباتیک ضروری بوده و ما باید نسخه های نرم و سبک وزن این مواد را توسعه دهیم که اساساً می توانند مانند ماهیچه های مصنوعی عمل کنند.

این تیم یک فرآیند دو مرحله ای را برای ساخت عملگر های فیبری ایجاد کرده که ساختار فیبر های عضلانی را تقلید می کنند و از چندین جنبه در مقایسه با عملگر های فعلی، از جمله در کارایی، فشار تحریک و خواص مکانیکی برتری دارند.

هیکی گفت: این یک زمینه کاری بسیار وسیع است و تحقیقات هیجان انگیز زیادی در این حوزه وجود دارد، اما واقعاً روی مواد مهندسی برای بهینه سازی خواص مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الهام از ماهیچه برای تولید ساختار عضله مصنوعی

الهام از ماهیچه برای تولید ساختار عضله مصنوعی