مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 12:022022-06-14اقتصادي

اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب بخش کشاورزی


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 200 هزار میلیارد ریال به منظور پیشگیری از وارد شدن آسیب به تولیدات بخش کشاورزی و تقویت صنایع غذایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرندیه، علیرضا مهاجر ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی کود و سموم کشاورزی در شهرک صنعتی مامونیه اظهار کرد: با تصویب دولت و به منظور پیشگیری از وارد شدن آسیب به تولیدات بخش کشاورزی و تقویت صنایع غذایی در راستای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی  200 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی تقویت تولیدات و زیرساخت های بخش کشاورزی به صورت جدی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته چرا که در شرایط کنونی، تامین مواد غذایی از اصلی ترین نیازها است.

 معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم پرداختن به کشاورزی مدرن بیان کرد:  با بسط و گسترش کشاورزی مدرن می توان امنیت غذایی را تضمین کرد.

مهاجر با بیان اینکه در حال حاضر  75 درصد از زمین های کشاورزی در اختیار کشاورزان خرد قرار دارد، گفت: احتمال دارد  تا 10 سال آینده بالغ بر 90 درصد از قطعات اراضی کشاورزی به کمتر از سه هکتار کاهش یابد که این خرد بودن عرصه های کشاورزی چالش هایی را پیشرو دارد که می طلبد  به صورت جدی برنامه اصلاح اراضی عملیاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب بخش کشاورزی

اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب بخش کشاورزی