مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:022022-06-14سياسي

گزارش سه ماهه سامانه هوشمند نظارت و رسیدگی به شکایات و داوری جمعی


گزارش سه ماهه سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات و داوری جمعی بر خط منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، پس از رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات و داوری جمعی برخط (CODR) در 21 اسفند 1400 با حضور مقامات عالی کشور، گزارش سه ماهه سامانه نشان دهنده عملکرد موفق این سامانه در حوزه کسب وکارهای اینترنتی است و همزمان توسعه سامانه به کسب وکارهای فیزیکی نیز به عنوان یکی از پروژه های منتخب وزارت صمت (پروژه نظارت و رسیدگی به تخلفات) توسط مدیرکل حوزه وزارتی به تمامی دفاتر ستادی و واحدهای استانی ابلاغ شد.

طبق ماده 9 برنامه جامع تجارت الکترونیکی مصوب 1384، وزارت بازرگانی مکلف بوده با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه نسبت به تدوین الگوی داوری در دعاوی تجارت الکترونیکی برای کاهش دعاوی حقوقی با اعمال حداقل استانداردهای حقوقی در عرصه تجارت الکترونیکی و همچنین تدوین الگوی قراردادی حل اختلاف برای دعاوی در الگوهای بنگاه به بنگاه  و بنگاه به مشتری به منظور ساده و شفاف سازی روند حل وفصل اختلاف اقدام کند که این تکلیف قانونی بالاخره بعد از 15 سال در دولت سیزدهم اجرایی و اسفندماه سال گذشته با حضور وزرای صمت، دادگستری، معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه، معاون حقوقی رییس جمهور و رییس کانون عالی انجمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سه ماهه سامانه هوشمند نظارت و رسیدگی به شکایات و داوری جمعی

گزارش سه ماهه سامانه هوشمند نظارت و رسیدگی به شکایات و داوری جمعی