مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 13:122022-06-15فرهنگي

فعالیت بیش از 10 هزار هنرمند در رشته های دست بافته های داری در فیروزآباد


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: بیش از 10 هزار هنرمند در رشته های دست بافته های داری در این شهرستان فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، دست بافته های این شهرستان، با رنگرزی های گیاهی، حامل طراوت و شفافیت طبیعت اند.

تنوعشان، غنای رنگ گل های دشت های اطراف را یادآوری می کند و این گشاده دستی در رنگ آمیزی، آثار کهن بافته شده در این سرزمین را برای نسل امروز خاص کرده است.

به گونه ای که گاه گمان نمی رود رنگ های موجود در آن ها منشایی طبیعی داشته باشد و از همین رو فرش ها، گلیم ها، گبه ها و دیگر دستبافته های آنان غنای دلپذیری دارد که به آن شهرتی جهانی بخشیده است.

هر جا نامی از فیروزآباد باشد، نقشی از زیبایی و ظرافت و تنوع در صنایع دستی دیده می شود درنا شهبازی در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: بافته های فیروزآباد به صورت کلی به سه دسته کیسه ها، مفروشات و رواندازها تقسیم می شود که خود، انواعی مختلف همچون لت های خورجین، نمکدان، مَفرش، توبره، چَنته، جَوال، بَلَدان قَلیان دان، قرآن دان، قالی، قالیچه، گبه، خرسک، گلیم، سفره، جاجیم، برتی و جُل دارد که بدون طرح و به صورت ذهنی بافی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بیش از 10 هزار هنرمند در رشته های دست بافته های داری در فیروزآباد

فعالیت بیش از 10 هزار هنرمند در رشته های دست بافته های داری در فیروزآباد