مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 09:372022-06-17بين الملل

پکن: چین برخلاف آمریکا به دنبال صلح در اوکراین است


سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به انتقاد از موضع این کشور در قبال اوکراین گفت در حالی که واشنگتن به درگیری در اوکراین دامن می زند، پکن در حال ترویج صلح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه (16 ژوئن) در واکنش به انتقاد واشنگتن از موضع چین در قبال اوکراین گفت پکن، برخلاف ایالات متحده، به دنبال صلح در اوکراین است و این مردم هستند که تصمیم می گیرند چه کسی در طرف درست تاریخ قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازراشا تودی ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با بیان این که  کشورهایی که طرف ولادیمیر پوتین را می گیرند به طور حتم خود را در سمت اشتباه تاریخ خواهند یافت ، پکن را متهم کرد که هنوز در کنار روسیه ایستاده است.

تبلیغات آن را تکرار می کند.

جنایات روسیه در اوکراین را انکار می کند .

  وانگ ونبین در واکنش گفت: در مورد اوکراین، چین همیشه به طور مستقل وضعیت را بر اساس زمینه تاریخی و محاسن این موضوع ارزیابی کرده است.

ما همیشه در کنار صلح و عدالت هستیم.

او سپس سیاست خارجی چین را با سیاست های ایالات متحده مقایسه کرد و گفت در حالی که واشنگتن گسترش ناتو را به سمت شرق سوق داده و درگیری را به اروپا باز می گرداند، پکن به گفت وگو و همکاری متعهد بوده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: چین برخلاف آمریکا به دنبال صلح در اوکراین است

پکن: چین برخلاف آمریکا به دنبال صلح در اوکراین است