مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 06:572022-06-18اقتصادي

پرداخت نقدی یارانه به مردم آزادی عمل می دهد


عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه انتقال یارانه به انتهای زنجیره روش معقول تری نسبت به ارز ترجیحی است، گفت: در روش ارز ترجیحی، مردم از منافع یارانه بهره نمی برند اما در روش جدید تمامی دهک ها به صورت مساوی از آن بهره مند می شوند و میزان اصابت یارانه .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، تقریباً تمامی کارشناسان اقتصادی متفق القول هستند که ارز ترجیحی 4200 تومانی بستری برای رانت و فساد بود و نمی توانست ادامه پیدا کند.

به نظر می رسد دولت قبلی به دلایلی همچون هراس از شوکی که حذف ارز ترجیحی می توانست در بازار به بار بیاورد به حذف آن مبادرت نکرد.

واقعیت این است که ارز ترجیحی 4200 تومانی به قاچاق معکوس کالاها از کشور انجامید، افزایش واردات کالاهای اساسی و ضربه به تولید ملی را در پی داشت، بستری برای رانت و فساد بود، افزایش استفاده از کالاهای اساسی را به دنبال داشت، منابع ارزی کشور را هدر داد و مشکلات این چنینی برای کشور به دنبال داشت.

با وجود آگاهی همگان از ضرورت حذف ارز ترجیحی، برخی کارشناسان، فعالان اقتصادی و مردم نگران هستند که برای مزایای حاصل از حذف ارز ترجیحی مجدداً در بودجه هزینه تراشی شود و مزایای آن در اختیار مردم قرار نگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت نقدی یارانه به مردم آزادی عمل می دهد

پرداخت نقدی یارانه به مردم آزادی عمل می دهد