مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 11:272022-06-18اقتصادي

اما و اگرهای سند توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد


صادرات یکی از محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است اما علی رغم گذشت بیش از دو سال هنوز سند توسعه صادرات این استان تهیه و تدوین نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، صادرات یکی از محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و در برنامه سال 1401 صادرات محصولات استان به کشورهای خارجی دیده شده است.

در حال حاضر پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی و یکی دو قلم کالای دیگر از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از ایران صادر می شود در حالی که این استان ظرفیت خوبی در حوزه محصولات باغی مثل سیب و لیمو و محصولات گلخانه ای مانند گل رز و فلفل دلمه ای برای صادرات دارد.

صادرات گونه های کم یاب گیاهان دارویی هم از دیگر ظرفیت های این استان است و به غیر از این موارد استان در صادرات سیمان هم قابلیت دارد که البته در حال حاضر سیمان این استان از گمرک سایر استان ها به خارج صادر و به نام آن استان ها هم ثبت می شود.

اما کهگیلویه و بویراحمد برای آنکه بتواند در زمینه صادرات عملکرد خوب و البته قابل قبولی داشته باشد نیازمند سندی در حوزه صادرات است که در دولت گذشته تدوین سند توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفت و انتظار می رفت با گذشت بیش از دو سال کار این سند به اتمام رسیده و در اختیار استان قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای سند توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد

اما و اگرهای سند توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد