مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 10:522022-06-20اقتصادي

بندر سالیانکا دروازه ای برای صادرات محصولات ایرانی به بازار روسیه


به گفته یک کارشناس ، مالکیت 53 درصدی ایران از بندر سالیانکا روسیه موجب شده که فرصت بی نظیری برای نقش آفرینی ایران در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب و تعاملات سه جانبه با هند و روسیه فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نخستین محموله ترانزیتی از روسیه به هند از خاک ایران از کریدور شمال–جنوب هفته پیش آغاز شد.

این محموله شامل دو کانتینر 40 فوتی حاوی لمینیت چوب با وزن 41 تن، به صورت آزمایشی از مبدا سن پترزبورگ واقع در روسیه حرکت کرده و پس از انتقال به بندر سالیانکا در آستراخان از طریق دریای خزر وارد ایران می شود.

این دوکانتینر پس ورود به منطقه آزاد انزلی در ایران، با کامیون به بندرعباس انتقال یافته و از آنجا توسط کشتی های کانتینربر به بندر ناواشیوا در هند که مقصد نهایی است، انتقال پیدا می کند.

پیش بینی زمانی که برای ترانزیت این محموله در نظر گرفته شده، کمتر از 25 روز است که در مقایسه با مسیر کانال سوئز بیش از 30 درصد از صرفه جویی در زمان برخوردار است.

در تصویر 1 مسیر ارتباطی روسیه و هند از طریق کریدور شمال – جنوب نمایش داده شده است.

تصویر 1- کریدور ترانزیتی شمال به جنوب در این بین موضوع قابل توجه بالاخص برای ایران، بندر سالیانکا و چرایی اهمیت آن است که در این گزارش به وضعیت و ویژگی های آن پرداخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر سالیانکا دروازه ای برای صادرات محصولات ایرانی به بازار روسیه

بندر سالیانکا دروازه ای برای صادرات محصولات ایرانی به بازار روسیه