مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 14:572022-06-20دانش

فرهنگ در دانشگاه؛ اصل مغفول دانشگاه ها در تیررس وزیر


بخش فرهنگی در دانشگاه ها با وجود دو سال تعطیلی به وضعیت ضعیفی رسید که وزیر علوم با دستور اختصاص سه درصد از بودجه دانشگاه ها به این بخش، توجه ویژه خود را به فرهنگ نشان داد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی در کشور ما وظایفی دارد که این وظایف تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می شود.

فرهنگ یکی از مسائلی است که باید در دانشگاه ایرانی اسلامی مورد توجه باشد به طوریکه اهمیت به اوقات فراغت دانشجویان و برگزاری اردوهای جهادی در اماکن فرهنگی از جمله اولویت های وزیر علوم برای سال 1401 به شمار می رود.

در دو سالی که دانشگاه ها به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی فعالیت داشتند، وضعیت فرهنگ در دانشگاه رو به ضعف رفت به طوریکه عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها سبب شد فعالیت های فرهنگی به صفر برسد و از طرفی دانشجویان جدیدالورود که در این دو سال به آموزش عالی وارد شدند چیزی از فرهنگ در دانشگاه ها ندانند اما حالا با گذشت بیش از دو ماه از حضور دانشجویان در دانشگاه ها باید این وضعیت اصلاح شود.

توجه و تأکید وزیر علوم بر روی مسائل فرهنگی به حدی است که محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روسای دانشگاه را مکلف کرده تا حداقل 3 درصد از بودجه دانشگاه ها را به برنامه های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ در دانشگاه؛ اصل مغفول دانشگاه ها در تیررس وزیر

فرهنگ در دانشگاه؛ اصل مغفول دانشگاه ها در تیررس وزیر