مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 16:472022-06-20بين الملل

آیا رفتن به حج و عتبات، پر کردن جیب خارجی هاست؟+پاسخ شهید مطهری


با برقراری سفرهای زیارتی به عربستان و عراق پس از 2 سال، بعضی ها مدعی می شوند رفتن به حج و زیارت، پر کردن جیب خارجی هاست و در شرایط اقتصادی کنونی به جای زیارت باید به نیازمندان کمک کرد.

- پاسخ شهید مطهری درباره اینکه چرا باید به زیارت برویم؟ استاد شهید مطهری در این باره می گوید: این حرف هایی که دیگران می گویند راجع به اینکه چرا ما برویم مثلا زیارت حج، زیارت مدینه پول خودمان را بریزیم به جیب مردم خارجی، یا چرا برویم عراق زیارت کنیم؟ همان پولی که آنجا می خواهی بدهی، اینجا بیا خرج کن! این خیال می کند آدم می خواهد پول خرج کند که از پول خرج کردن ثواب ببرد و می گوید آن ثوابی را که می خواهی از آن زیارت ببری، مثلا بیا اینجا یک بیمارستان بساز، همین ثواب را به تو می دهند.

وی همچنین در بخش دیگری از این سخنان، می افزاید: صحبت ثواب نیست.

صحبت بالاتر از ثواب است.

می گوید برو مکه و زنده شو.

برو زیارت قبر پیامبر صلی الله علیه و آله، نیرو بگیر! محبت پیدا کن! برو با حسین بن علی علیه السلام معاشقه کن و روحت را زنده کن! برو با علی بن ابیطالب علیه السلام معاشقه کن و روحت را زنده کن! آن وقت با روح زنده بیا ایران و وقتی با روح زنده آمدی، آن وقت بیمارستان هم می سازی؛ 100 تا بیمارستان هم می سازی، حسینیه هم می سازی، پل هم می سازی، مدرسه هم می سازی، هزار کار خیر ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رفتن به حج و عتبات، پر کردن جیب خارجی هاست؟+پاسخ شهید مطهری

آیا رفتن به حج و عتبات، پر کردن جیب خارجی هاست؟+پاسخ شهید مطهری